torsdag, april 15


KNUBBSÄL
.
Jag lovar att säga till så fort jag kommer på något jag hatar mer än pms. Det värsta är nog inte att man blir arg, frustrerad och snyftig. Jag menar, hur förnedrande är det inte?! Att säga och göra konstiga saker bara för att hormonerna håller låda, för att sen få dåligt samvete och känna att man behöver ursäkta sitt opassande beteende, är ingen hit. Speciellt när man försöker spela stark och självständig kvinna. Känns som att något gått fel på vägen när man får sota för att vi är skapade för ett visst ändamål.
.
Och så en till sak, bara för att jag är så arg och uppretad. Jag har så jävla ont i röven! Så ont att jag blir tokig. Det räcker med att jag sitter ner i 45 minuter, sen måste jag möblera om med mig själv. Dels är det svanskotan som råkar illa ut, men värst är det för sittbenen. Jag är inte ens smal, långt ifrån tunn. Visst har jag gått ner i vikt (äntligen är p-pillerkilona borta), men jag skulle inte kalla mig annat än mindre mullig (knubbsäl). Ändå känns skillnaden så mycket! Där fick man för att man ville ha ett lite trevligare bemötande av spegeln. Ganska ovärt.
.
ARG TJEJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar