lördag, juli 3

Idag hämtade vi hem min ponny och jag vet inte vem av oss som var gladast! Hon ska vara hos oss i tio dagar medan hennes foderfamilj har lite semester. Passade på att ta ner henne på banan en stund, innan det var dags för nattning, och insåg ganska snart att vi måste träna upp kvickheten i rörelserna. Det är oftast där det brister i ridningen, hon tar inte signalerna snabbt nog (bekväm dam). Självklart blir det ännu tydligare från marken. Visst, hon gör vad jag ber om men det tar lite för lång tid och är inte tillräckligt energiskt. Fick i alla fall till det några gånger i mitten av passet, det gäller mest att få fram hennes lekfulla sida. Hur som helst, har bestämt mig för att försöka starta varje pass med att göra henne uppmärksam från marken, så får vi se om det ger resultat. Åh, är en sån nörd, längtar redan tillbaka! Men om ni visste hur mycket jag faktiskt saknat det här, jag var nog inte ens medveten om det själv. Enda nackdelen är att mitt hår är fullt av damm, hästhår och svett. Typ äckligt, ska försöka hinna med att tvätta det imorgon (kommer inte ens ihåg när jag gjorde det sist, mumma).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar