onsdag, september 1


Idag är det höst, åtminstone under de timmar jag har varit vaken (hörde rykten om att det var varmt och soligt imorse, men det vet jag ingenting om), och jag var inte sen att hänga på och plocka fram sockor och mössa. Hade lätt kunnat ha vantar på mig också, men det kändes som att jag skulle släppa sommaren lite väl mycket då. Är inte riktigt redo för det än. Tog i alla fall cykeln in till stan för att luncha med min babygirl Aleeks, som hänger på körskolan hela dagarna. För mig blev det dock bara en chai latte, med sojamjölk istället för vanlig mjölk såklart. Mest för att det är godast så. Den var ljummen, men ändå helt okej. Håller fortfarande fast vid att Espresso House gör den allra bäst. Sen traskade vi runt på stan på jakt efter en ny foundation till mig, vilket tycks vara en ren omöjlighet att hitta. Är helt in love med min nuvarande och har haft samma sort i flera år, just eftersom att den passar min ljusa och något gula hudton perfekt (sjukt svårt att hitta), men av någon anledning är den alldeles småglittrig?! Bara i just den nyansen också, förstår inte alls vitsen. Lovar att det är twilighthysterin som står bakom, småflickorna vill vara bleka och helt sparkling. Hmpft. Vi fördrev istället tiden med att drömma oss hemifrån bland vinglas och kastruller.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar