måndag, september 6


Mmhm, måndag. Befrielse. Vardag betyder nämligen skola för lillebror och jobb för mamma (oftast) och pappa, vilket i sin tur innebär att jag får ha min morgonstund ifred. Guld värt faktiskt. Men ja, annars har det som sagt varit full rulle idag. Först ungdomsmottagningen med Aleeks som skulle sätta i sin p-stav. Jag ställde självklart upp som mentalt stöd, men kan erkänna att jag var ganska nervös själv också. Satt och läste broschyrer om HIV för att hålla tankarna på annat håll under tiden, och med min utökade kunskap säger jag bara: skydda er kids! Passade på att boka tid åt mig själv också, tänkte slippa dessa piller en gång för alla. Ska tillbaka på onsdag för rådgivning, asbra. Skulle egentligen ha gjort ett besök på banken också, men det kändes roligare att shoppa istället. Tänk så det kan gå. Kan lägga till att jag varit snäll och duktig och hjälpt mamma med att både handla och laga mat. Antar att det är lika bra att göra rätt för sig när man bara glider omkring. Bjuder på en mindre charmig bild också, bara för att jag gillar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar